Home / EDUball – projekty i badania naukowe

EDUball – projekty i badania naukowe

Od momentu powstania piłek edukacyjnych Eduball w 2001 roku prowadzone są liczne badania pedagogiczne w przedszkolach i szkołach podstawowych mające na celu określenie efektów realizacji zajęć ruchowych z ich wykorzystaniem. 

Dotychczasowe badania wskazują, że łączenie aktywności ruchowej z umysłową w zajęciach ruchowych wpływa korzystnie na zdobywanie wiadomości i umiejętności przez dzieci w zakresie języka polskiego (umiejętności czytania i pisania) oraz matematyki.

Tytuł projektuUczestnicyCzas trwaniaWyniki
Wykorzystanie piłek edukacyjnych „edubal” w kształceniu zintegrowanym a umiejętności czytania i pisania oraz sprawność fizyczna uczniów Projekt badawczy nr 2 P05D 058 26 realizowany w latach 2004-2007 w ramach grantu KBN nt: „Kształcenie zintegrowane z wykorzystaniem piłek edukacyjnych „edubal”Uczniowie dwóch klas I Szkoły Podstawowej w Czarnym Borze oraz uczniowie dwóch klas I Szkoły Podstawowej w SułowieRok szkolny
2004/2005
2005/2006
2006/2007
Uczniowie z grup eksperymentalnych istotnie lepiej rozpoznawali i odtwarzali litery, lepiej również czytali niż ich rówieśnicy z grup kontrolnych. Dziewczęta oraz chłopcy z grup eksperymentalnych i kontrolnych klas I – III prezentowali zbliżony poziom sprawności fizycznej
Wykorzystanie piłek edukacyjnych „edubal” w kształceniu zintegrowanym a nabywanie umiejętności czytania i pisania uczniów z dysleksjąUczniowie dwóch klas III, Terapeutycznej Szkoły Podstawowej nr 119 we WrocławiuRok szkolny 2008/2009  Poprawa wyników u wszystkich uczniów z klasy eksperymentalnej pisanie ze słuchu czytanie ze zrozumieniem (czas czytania tekstu oraz liczba wyrazów przeczytanych w czasie 1 minuty)
Wykorzystanie piłek edukacyjnych „edubal” w klasie I szkoły podstawowej a nabywanie wiadomości i umiejętności matematycznych uczniówUczniowie dwóch klas I Szkoły Podstawowej w Bystrzycy KłodzkiejRok szkolny 2009/2010  Uczniowie z klasy eksperymentalnej osiągnęli pod koniec roku szkolnego korzystniejsze rezultaty w ocenie wiadomości i umiejętności matematycznych niż uczniowie z klasy kontrolnej
Wykorzystanie piłek edukacyjnych „edubal” w klasie I szkoły podstawowej a adaptacja uczniów do wysiłku fizycznegoUczniowie dwóch klas II i III Szkoły Podstawowej w WołowieRok szkolny 2010/2011Średnia wartość częstości skurczów serca w zabawach i grach ruchowych w tym zabawach grach z piłką oraz piłkami edukacyjnymi edubal, jest na podobnym poziomie, co może dowodzić o zbliżonym pobudzeniu układu sercowo-naczyniowego
Zabawy ruchowe z piłami edukacyjnymi „edubal” a koordynacja oko-ręka, uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowejUczniowie dwóch klas I Szkoły Podstawowej w Czarnym BorzeRok szkolny 2011/2012W grupie eksperymentalnej, po realizacji rocznego eksperymentu pedagogicznego, stwierdzono lepsze rezultaty czasu przejścia testu prawą ręką w odniesieniu do czasu przejścia testu lewą ręką. Zaobserwowano również, że dziewczęta wykazywały się lepszą dokładnością podczas wykonywania próby
Bawię się – uczę się – rozumiem, umiem i wiem. Projekt badawczy realizowany w ramach grantu Ministerstwa Edukacji Narodowej (o numerze DKOW. WEPW. 5019. 18. 2014)Uczniowie dwóch klas II i III Szkoły Podstawowej nr 8 w KołobrzeguRok szkolny 2013/2014  Największy przyrost sprawności grafomotorycznych nastąpił u uczniów uczestniczących w zajęciach ruchowych realizowanych z piłkami edukacyjnymi
Sprawność grafomotoryczna, koordynacja oko-ręka i orientacja czasowo-przestrzenna uczniów klasy i szkoły podstawowej uczestniczących w zajęciach ruchowych z piłkami edukacyjnymi „edubal”Uczniowie dwóch klas I Szkoły Podstawowej nr 50 we WrocławiuJeden semestr letni nauki w szkole 2014Zajęcia ruchowe realizowane z wykorzystaniem piłek edukacyjnych EduBall determinują fundamentalne umiejętności ruchowe oraz umiejętności pisania niezależnie od prowadzącego nauczyciela (edukacji wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego czy obu równocześnie).
Wykorzystanie piłek edukacyjnych „edubal” w kształceniu zintegrowanym a nabywanie umiejętności czytania i pisania uczniów w języku angielskimUczniowie dwóch klas I Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej ATUT we WrocławiuRok szkolny 2017 / 2018  Wyniki w trakcie opracowywania
Ruch, który rozwija umysł dzieci w wieku wczesnoszkolnym, podczas aktywnych przerw w szkole.Uczniowie dwóch klas I szkoły podstawowej we Wrocławiu i dwóch klas I szkoły podstawowej w Poznaniu.Rok szkolny 2022/2023 2023/2024Wyniki w trakcie opracowywania

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zapisywane żadne informacje. Polityka prywatności

Scroll to Top