Home / EDUball – publikacje

EDUball – publikacje

  • Andrzej Rokita, Ireneusz Cichy, Michał Klichowski, Agnieszka Rościszewska, Tomasz Przybyła, Sara Wawrzyniak, Michał Bronikowski. (2024). From EDUball to mini-EDUball and BRAINball. Innovative learning tools integrating cognition with gross and fine motor skills
  • Bronikowski M., Cichy I., Klichowski M., Kruszwicka A., Wawrzyniak S., Rokita A. (2022). Metoda mini-EduBall : wychowanie i rozwój dziecka w świetle odkryć neuronauki. AWF Wrocław.
  • Rokita A., Wawrzyniak S., Cichy I., Pham V.H. (2022). Learning by playing!: 100 tro choi va bai tap voi Brainballs. AWF Wrocław. – pobierz
  • Rokita, A., S. Wawrzyniak, I. Cichy (2018). Learning by Playing! 100 Games and Exercises of Brainballs. Wrocław, Poland: AWF.
  • Rokita A., Cichy I., Wawrzyniak S., Korbecki M. (2017). EDUball games and sports: a guide for primary school teachers and cooperating physical education teachers carrying out the “Little Champion” program. Wrocław.
  • Rokita A., Cichy I., Wawrzyniak S., Korbecki M. (2016). Gry i zabawy z Eduballami: przewodnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i współpracujących nauczycieli wychowania fizycznego realizujących program “Mały Mistrz”. Ministerstwo Sportu i Turystyki; Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego; Szkolny Związek Sportowy “Dolny Śląsk”, Wrocław
  • Rokita A. (2008). Zajęcia ruchowe z piłkami edukacyjnymi „edubal” w kształceniu zintegrowanym a sprawność fizyczna oraz umiejętności czytania i pisania uczniów, Studia i Monografie AWF we Wrocławiu, 93.
  • Rokita A., Rzepa T. (2005). Piłki edukacyjne w kształceniu wczesnoszkolnym, AWF, Wrocław.
  • Rokita A., Rzepa T. (2002). Bawiąc – uczę się. Piłki edukacyjne w kształceniu zintegrowanym, AWF, Wrocław.

2023

  • Pham, V.H., Rokita, A., Cichy, I., Wawrzyniak, S., Bronikowski, M. (2023). Effectiveness of Brainball program on physical fitness of primary school pupils in Vietnam: A longitudinal study. Frontiers in Public Health, 11: 978479, 1-8.
    https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.978479

2022

  • Cichy, I., Kruszwicka, A., Przybyła, T., Rochatka, W., Wawrzyniak, S., Klichowski, M., Rokita, A. (2022). No motor costs of physical education with Eduball. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(23): 15430.
    https://doi.org/10.3390/ijerph192315430
  • Cichy, I., Kruszwicka, A., Palus, P.,  Przybyła, T., Schliermann, R.,  Wawrzyniak, S., Klichowski, M., Rokita, A. (2022). Physical education with eduball stimulates non-native language learning in primary school students. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19 (13): 8192
    https://doi.org/10.3390/ijerph19138192
  • Cichy, I., Kruszwicka, A., Krysmann, A., Przybyła, T., Rochatka, W., Szala, E., Wawrzyniak, S., Bronikowski, M., Klichowski, M., Rokita, A. (2022). Eduball as a method of brain training for lower performing students with dyslexia: a one-year experiment in natural settings. International Journal on Disability and Human Development. 21 (4), 337-353.
    https://novapublishers.com/shop/eduball-as-a-method-of-brain-training-for-lower-performing-students-with-dyslexia-a-one-year-experiment-in-natural-settings/
  • Wawrzyniak, S., Korbecki, M., Cichy, I., Kruszwicka, A., Przybyla, T., Klichowski, M, Rokita, A. (2022). Everyone Can Implement Eduball in Physical Education to Develop Cognitive and Motor Skills in Primary School Students. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(3):1275.
    https://doi.org/10.3390/ijerph19031275

2021

  • Wawrzyniak, S., Cichy, I., Matias, A. R., Pawlik, D., Kruszwicka, A., Klichowski, M., & Rokita, A. (2021). Physical Activity With Eduball Stimulates Graphomotor Skills in Primary School Students. Frontiers in Psychology, 12, 606.
    https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.614138
  • Pham, V.H., Wawrzyniak, S., Cichy, I., Bronikowski, M., Rokita, A. (2021). BRAINballs Program Improves the Gross Motor Skills of Primary School Pupils in Vietnam. International Journal of Environmental Research and Public Health. 18, 1290.
    https://doi.org/10.3390/ijerph18031290

2020

  • Cichy, I., Kaczmarczyk, M., Wawrzyniak, S., Kruszwicka, A., Przybyla, T., Klichowski, M., Rokita, A. (2020). Participating in physical classes using Eduball stimulates acquisition of mathematical knowledge and skills by primary school students. Frontiers in Psychology, 11, 2194.
    https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.02194

2019

  • Wawrzyniak S., Cichy I., Krysmann A., Rokita A. (2019). Innovative therapeutic teaching aid for dyslexic children: PE with EDUballs integrated with language exercises. W: 29th EECERA Annual Conference: early years: making it count, Thessaloniki, Greece, 20th-23rd August 2019: abstract book.
  • Wawrzyniak S., Cichy I., Kaczmarczyk M., Rokita A. (2019). Learning maths by moving! Effects of interdisciplinary teaching approach to PE on children’s numeracy skills. W: 29th EECERA Annual Conference: early years: making it count, Thessaloniki, Greece, 20th-23rd August 2019: abstract book, s. 135.
  • Wawrzyniak S. (2019). Learning Olympic ideals and values by playing with EDUballs/BRAINballs. W: Olympic truce as an educational tool for peace: 13th International Session for Educators of Higher Institutes of Physical Education, 1-7 July 2019/ed. Konstantinos Georgiades; International Olympic Academy, s. 174-176.
  • Rokita A., Cichy I., Wawrzyniak S. (2019). Eduballs – an innovative interdisciplinary teaching approach to physical education for preschool and elementary school. W: 24th Annual Congress of the European College of Sport Science: book of abstracts/ed. by V. Bunc, E. Tsolakidis, Praga, Czechy : 3-6 July 2019, s. 166.
  • Cichy I., Wawrzyniak S., Pawlik S., Rubajczyk K., Korbecki M., Rokita A. (2019). Employing an interdisciplinary teaching approach to physical education on children’s English and motor performances in elementary school. W: 24th Annual Congress of the European College of Sport Science: book of abstracts / ed. by V. Bunc, E. Tsolakidis, Praga, Czechy: 3-6 July 2019, s. 223.

2017

  • Wawrzyniak S., Teulings H-L., Korbecki M., Cichy I., Rokita A. (2017). Effects of physical education with EDUballs on first-grade school children’s writing skills and handwriting kinematics. W: 18th Conference of the International Graphonomics Society (IGS 2017) “Graphonomics for e-citizens: e-health, e-society, e-education”, June 18-21.2017, Gaeta, Italy: proceedings.
  • Rokita, A., I. Cichy, S. Wawrzyniak (2017). Ruch, który rozwija – wykorzystanie piłek edukacyjnych EDUball w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej  podsumowanie 15 lat badań. Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna 5 (2): 183-196.
    https://czasopismoippis.up.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/01/Andrzej-ROKITA-Ireneusz-CICHY-Sara-WAWRZYNIAK1.pdf

2015

2014

2013

  • Rokita A., Wawrzyniak S., Mędrek M. (2013). Zajęcia ruchowe z piłkami edukacyjnymi “edubal” a umiejętność utrzymania pisma w liniaturze przez uczniów klasy I szkoły podstawowej. Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 43, 39-45.  
  • Rokita A., Cichy I. (2013). “Edubal” Educational Balls: I Learn While Playing! The Global Journal of Health and Physical Education Pedagogy, Winter, vol. 2, nr 4.  

2012

  • Cichy I., Rokita A. (2012). The use of the “edubal” educational ball in rural and urban primary schools and the physical fitness levels of children. Human Movement, vol. 13 (3), 247-257.
  • Rokita A., Cichy I., Schliemann R., Piłki edukacyjne “edubal” – bawiąc uczę się! Koln, Niemcy 2012. 

2011

  • Rokita A., Kaczmarczyk M. (2011). Związki wykorzystania piłek edukacyjnych “edubal” z orientacją w przestrzeni u uczniów klasy I szkoły podstawowej. Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 35, 108-111. 
  • Rokita A., Krysmann A. (2011). Związki wykorzystania piłek edukacyjnych “edubal” z wybranymi zdolnościami motorycznymi uczniów klasy I szkoły podstawowej. Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 35, 112-121.  
  • Kaczmarczyk M., Rokita A. (2011). Zajęcia ruchowe z piłkami edukacyjnymi “edubal” a wiadomości i umiejętności matematyczne uczniów klasy I szkoły podstawowej. Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 34, 62-73. 
  • Krysmann A., Rokita A. (2011). Wykorzystanie piłek edukacyjnych “edubal” w kształceniu zintegrowanym a nabywanie umiejętności czytania i pisania uczniów w klasie III terapeutycznej szkoły podstawowej. Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 33, 166-177.  
  • Cichy I., Rokita A., Kałużny K., Majorowski M., Popowczak M. (2011). Piłki edukacyjne “edubal” w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 33,156-165.  
  • Rzepa T., Wójcik A. (2011). Poziom wytrzymałości dzieci wykorzystujących piłki edukacyjne w edukacji wczesnoszkolnej, Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, 33, 19–24.

2010

  • Rokita A. (2010). Physical ability and reading and writing skills of primary school grade I-III schoolchildren WHO have classes with educational balls “edubal”. 15th Annual Congress of the European College of Sport Science, Antalya/Turkey, 23-26 June 2010.  
  • Cichy I., Rokita A., Popowczak M., Naglak K. (2010). Rozwój psychomotoryczny uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej edukowanych programem tradycyjnym i nietradycyjnym. Antropomotoryka, 49, 45-55  

2008

  • Cichy I. (2008). Próba określenia sprawności fizycznej z wykorzystaniem piłek edukacyjnych uczniów kończących I klasę szkoły podstawowej. [w:] M.Sekułowicz, J.Kruk-Lasocka, L.Kulmatycki (red.) Psychomotoryka – ruch pełen znaczeń. Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław.  

2007

  • Wójcik A., Rzepa T. (2007). Wykorzystanie piłek edukacyjnych EDUBAL w nauczaniu czytania i pisania uczniów klas pierwszych i drugich szkoły podstawowej. Monografie nr 8, Humanistyczny sens gier z piłką w wychowaniu fizycznym. Międzynarodowe Towarzystwo Naukowe Gier Sportowych, Wrocław, 110-114.
  • Cichy I., Popowczak M. (2007). Propozycja wykorzystania piłek edukacyjnych na etapie kształcenia zintegrowanego w celu zwiększenia efektywności procesu dydaktycznego. Monografie nr 8, Humanistyczny sens gier z piłką w wychowaniu fizycznym. Międzynarodowe Towarzystwo Naukowe Gier Sportowych, Wrocław, 115-120. 

2005

  • Cichy I., Rzepa T. (2005). Próba określenia kompetencji oraz poziomu sprawności ruchowej w kształceniu zintegrowanym z wykorzystaniem piłek edukacyjnych. [w:] R.Bartoszewicz, T.Koszczyc, A.Nowak (red.) Dydaktyka wychowania fizycznego w świetle współczesnych potrzeb edukacyjnych. Wrocławskie Towarzystwo Naukowe, Wrocław.  

2004

  • Cichy I., Rzepa T. (2004). Konstruowanie programu własnego w kształceniu zintegrowanym z wykorzystaniem piłek edukacyjnych. [w:] Wychowanie i kształcenie w reformowanej szkole. Wrocławskie Towarzystwo Naukowe, Wrocław.  
  • Koszczyc M., Rokita A., Surynt A. (2004). Propozycja wykorzystania piłek edukacyjnych w procesie kształcenia i wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym. [w:] Wychowanie i kształcenie w reformowanej szkole. Wrocławskie Towarzystwo Naukowe, Wrocław.  

2003

  • Rokita A., Rzepa T. (2003). Wykorzystanie piłek edukacyjnych “edubal” w kształceniu zintegrowanym. [w:] J.Jonkisz, M. Lewandowski (red.) Wychowanie i kształcenie w reformowanej szkole. Wrocławskie Towarzystwo Naukowe, Wrocław.
  • Kruszwicka A. (2023). Miniaturyzacja piłek edukacyjnych Eduball: Studium pedagogiczne z zastosowaniem technik neuronauki poznawczej. Rozprawa doktorska, UAM, Poznań (promotor: dr hab. M. Klichowski, prof. UAM).
  • Pham Van Han (2022). Physical education with “BRAINballs” to improve English, math skills, motor skills and physical fitness in 7-years-old pupils in Vietnam. Rozprawa doktorska, AWF, Wrocław (promotor: prof. dr hab. M. Bronikowski, promotor pomocniczy: dr S. Wawrzyniak).
  • Korbecki M. (2019). Zajęcia ruchowe z piłkami EDUball a wybrane umiejętności ruchowe i sprawność grafomotoryczna uczniów klasy pierwszej szkoły podstawowej. Rozprawa doktorska, AWF, Wrocław (promotor: prof. dr hab. A. Rokita, promotor pomocniczy: dr S. Wawrzyniak).
  • Wawrzyniak S. (2016). Sprawność grafomotoryczna, koordynacyjna oko-ręka i orientacja czasowo-przestrzenna uczniów klasy pierwszej szkoły podstawowej uczestniczących w zajęciach ruchowych z piłkami edukacyjnymi “Edubal”. Rozprawa doktorska, AWF, Wrocław (promotor: prof. dr hab. A. Rokita, promotor pomocniczy: dr hab. I. Cichy).
  • Naskręt M. (2016). Wybrane metody aktywizacji fizycznej a umiejętności grafomotoryczne i zdolności motoryczne uczniów klas pierwszych szkół podstawowych. Rozprawa doktorska, AWF, Poznań (prof. dr hab. M. Bronikowski)
  • Kaczmarczyk M. (2013). Zajęcia ruchowe z piłkami edukacyjnymi „Edubal” a wiadomości i umiejętności matematyczne uczniów klasy I szkoły podstawowej, Rozprawa doktorska, AWF, Wrocław (promotor: prof. dr. hab. A. Rokita).
  • Krysmann A. (2012). Wykorzystanie piłek edukacyjnych „edubal” w kształceniu  zintegrowanym  a umiejętności czytania i pisania   uczniów z dysleksją, Rozprawa doktorska, AWF, Wrocław (promotor: prof. dr hab. A. Rokita).
  • Cichy I. (2010). Sprawność fizyczna, ogólna koordynacja ciała i kompetencje edukacyjne uczniów I klasy szkoły podstawowej prowadzonych  programem tradycyjnym  i nietradycyjnym, Rozprawa doktorska,  AWF, Wrocław (promotor: dr hab. J. Kruk-Lasocka, prof. DSW).
  • Krajewski J. (2007). Gotowość szkolna dzieci kończących edukację przedszkolną prowadzonych programami tradycyjnym i niekonwencjonalnym. Rozprawa doktorska, AWF, Wrocław (promotor: dr hab. J. Kruk-Lasocka, prof. DSW).
  • Kaufer-Rudak G., Pyra M., Gry i zabawy z nową pomocą dydaktyczną piłkami edukacyjnymi „Edubal”, Lider, 4, 2003, 13–15.
  • Pyra M., Piłki edukacyjne „edubal” jako pomoc w nauczaniu zintegrowanym w klasach I–III szkoły podstawowej, Lider, 2003, 3, 7–9.
  • Kruk E., Wykorzystanie piłek edukacyjnych „Edubal” w Szkole Podstawowej nr 8 w Świdnicy, 2006, http://www.sp8.dsw.pl/index.php?id= 13,87,0,0,1,0, [dostęp: 06.01.2010]
  • Kubicka D., Piłki edukacyjne EDUBAL w kształceniu zintegrowanym, 2006,
    http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU8223 [dostęp: 06.01.2010].
  • Biegało A., Melasa E. Edubal – uczę się bawiąc. 2007,
    http://www.szkpodst9.republika.pl/publikacja/edubal.htm [dostęp: 06.01.2010].
  • Rokita A., Miłek K., Orniacka J., Opinie uczniów klas I–III i ich rodziców oraz nauczycieli kształcenia zintegrowanego na temat piłek edukacyjnych „Edubal” i ich zastosowania w zajęciach ruchowych, Lider, 2007,4, 20–22.
  • Rokita A., Rzepa T., Cichy I., Wójcik A., Założone a rzeczywiste efekty kształcenia zintegrowanego z wykorzystaniem piłek edukacyjnych, Lider, 2010, 4, 13–14.

123

ABC

Ball hunters

BRAIball Wizard

Charades

Color Tag

From 9 to 0

Introduction

Letter Tag

Math races

Riddles

Tag on lines

Words

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zapisywane żadne informacje. Polityka prywatności

Scroll to Top